Emil Verza

Biografie şi Bibliografie

 -
Emil Verza, Profesor universitar, Doctor in psihologie, Doctor Honoris Causa

Studii

2002 – Am obtinut titlul de „Doctor Honoris Causa” de la Universitatea de Vest din Timisoara.
1970 – Am sustinut lucrarea de doctorat pe o tema de psihologia copilului, anume: „Conduita verbala a copiilor scolari” sub conducerea stiintifica a prof. univ. Gh. Zapan, obtinand titlul de Doctor in psihologie.
1957-1962 – Facultatea de Filozofie, sectia Psihologie, Universitatea din Bucuresti;
1954-1957 – Liceul „Gheorghe Lazar” din Sibiu;

Functii si locuri de munca

Functia actuala:     

    * 1993 – Am obtinut postul de profesor, prin concurs, la Catedra de Psihologie, Universitatea din Bucuresti
    * 1991 – in prezent – Seful Catedrei de Psihopedagogie Speciala, Universitatea din Bucuresti
    * 1990 – Am obtinut postul de conferentiar, prin concurs, la Catedra de Psihologie, Universitatea din Bucuresti
    * 1971 – Am obtinut postul de lector, prin concurs, la Catedra de Psihologie, Universitatea din Bucuresti
    * 1968 – Am reusit la concursul pentru ocuparea postului de asistent titular la Catedra de Psihologie, Universitatea din Bucuresti
    * 1962 – Profesor la Liceul „Matei Basarab” din Bucuresti

Functii anterioare:     

    * Membru al Consiliului National de Atestare si Recunoastere a Diplomelor si Titlurilor Academice;
    * Membru fondator al Asociatiei Psihologilor din Romania;
    * Membru al Asociatiei de Psiholingvistica din Italia;
    * Membru in Colegiul de redactie al revistelor de Psihologie, Educatie Speciala, Studii de Psihologie;
    * coordonator programe Tempus (Romania, Anglia, Danemarca, Spania, Italia);
    * Membru in Programul Socrates-Comenius (Romania, Danemarca, Spania);
    * Membru in Asociatia Universitatilor Afiliate, SUA;
    * Decan (1998) si ulterior, Rector al Universitatii Pro Humanitas;
    * Director fondator al Revistei de Psihopedagogie;
    * Doctor Honoris Causa al Universitatii de Vest din Timisoara (2002);
    * Presedinte al Departamentului pentru Invatamant Superior si Cercetare Stiintifica, Humanitas – Romania, s.a.

Competente academice

Discipline:     

Discipline predate in ultimii 5 ani

    * Psihologia varstelor
    * Psihologia copilului
    * Psihologia adolescentului si adultului
    * Logopedie Psihopedagogia handicapatilor
    * Psihoterapii speciale Psihologie scolara

Alte competente:     

Experienta profesioala, schimb de experienta si participari la conferinte internationale

    * 2000 – Documentare si conferinte la Universitatea din Götteburg – Suedia, s.a.
    * 1999 – Schimb de experienta la Institutul Regal de Educatie din Copenhaga;
    * 1998 – Conferinta si documentare la Universitatea din Malaga – Spania;
    * 1997 – Documentare si conferinta la Universitatea „G. Washington” – SUA;
    * 1996-1998 – studiu de documentare la Institutul Regal de Educatie din Copenhaga – Danemarca;
    * 1996 – raportor la ONU pentru Europa Centrala si de Est, pe tema „Situatia actuala a persoanelor in dificultate”;
    * 1994 – Schimb de experienta si perfectionare, pe tema „Terapia si recuperarea persoanelor in dificultate” – SUA, organizat de Asociatia Universitatilor Americane;
    * 1991 – Schimb de experienta la Centrele Waldorf din Elvetia;
    * 1990 – Schimb de experienta si conferinte la Departamentul de Psihologie al Universitatii din Munchen – Germania;
    * 1995 – Schimb de experienta si conferinta la Universitatea „G. Washington” din Washington, SUA;

Carti:     

    * Probleme psihologice ale jocului si distractiilor (in colab.), E.D.P., Bucuresti, (1970).
    * Indrumator cu privire la cunoasterea si caracterizarea copilului prescolar. Fisa pedagogica (in colab.), Tipografia Universitatii din Bucuresti, 1972.
    * Conduita verbala a scolarilor mici, (autor unic), E.D.P., Bucuresti, 1973.
    * Dislalia si terapia ei, (autor unic), E.D.P., Bucuresti, 1977.
    * Omul, jocul si distractia, (autor unic), Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1978.
    * Dictionar enciclopedic de psihologie (in colab.), vol. I, II; III, Tipografia Universitatii din Bucuresti.
    * Psihologia varstelor (in colab.), E.D.P., Bucuresti, 1981 si editare revizuita in 1994, 1995, 1997.
    * Ce este logopedia? (autor unic), Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1982.
    * Disgragfia si terapia ei , (autor unic), E.D.P., Bucuresti, 1983.
    * Probleme de defectologie, vol. XI , (coord. st. si coautor), E.D.P., Bucuresti, 1983.
    * Metodologii contemporane in domeniul defectologiei si logopediei, (coord. st. si coautor), Tipografia Universitatii din Bucuresti, 1987.
    * Probleme de defectologie (coord. st. si coautor), Tipografia Universitatii Bucuresti, 1988.
    * Adolescenta – personalitate si limbaj (in colab.), Editura Albatros, Bucuresti, 1989.
    * Elemente de psihopedagogia handicapatilor (coord. st. si coautor), Tipografia Universitatii Bucuresti, 1990.
    * Psihologia copilului (coautor), manual pentru liceele normale, E.D.P.,1991.
    * Psihopedagogie speciala, manual, Bucuresti, E.D.P., 1992, editia a II-a 1993 si editia a III-a 1994, editia 1995, 1996, 1997, 1999.
    * Psihologia varstelor, Bucuresti, Ed. Hyperion, 1993.
    * Dictionar de psihologie (coautor), Bucuresti, Ed. Babel, 1997.
    * Ghidul educatorului (coord. si coautor), DPC – EU/ Phare, 1997.
    * Educatia integrata a copiilor cu handicap (coord. si coautor), UNICEF, 1998.
    * Development of special needs education methods, in Danemark, Spain and Romania, Socrates – Comenius European Project, 2000, (coord. si autor).
    * Psihologia varstelor, Bucuresti, Ed. Pro Humanitate, 2000.
    * Repere psihogenetice si psihodinamice in cunoasterea si evaluarea copilului (coautor), Bucuresti, Ed. Pro Humanitas, 2000.
    * Tratat de logopedie, vol.I, Bucuresti, Ed. Fundatiei Humanitas, 2003.

Publicatii:     

Selectiv

    * Probe psihologice verbale scurte pentru diagnosticarea de cunostinte la elevii adolescenti, Revista de Psihologie nr. 3, 1965.
    * Aspecte diferentiale ale limbajului copiilor prescolari, Analele Universitatii Bucuresti, seria Psihologie, 1969.
    * Etape in educarea copiilor alalici, in vol. Studii de psihologie, Tipografia Universitatii Bucuresti, 1969.
    * Caracteristicile dislexiei si disgrafiei la scolari, in Analele Universitatii Bucuresti, Seria Psihologie, 1971.
    * Particularitati ale structurilor verbale la debilii mintal, in Analele Universitatii din Bucuresti, 1971.
    * Particularitatile psihoterapiei in reeducarea vorbirii si personalitatii logonevroticului, in Analele Universitatii Bucuresti, Seria Psihologie, 1972.
    * Alegerea profesiunilor (in colab.), in vol. Educatia prin munca si pentru munca, Editura Academiei Bucuresti, 1972.
    * Dinamica particularitatilor diferentiale in limbajul si gandirea copiilor scolari, in Revista de pedagogie, nr. 2, 1973.
    * Particularitati diferentiale in limbajul si gandirea fetelor si baietilor, in Revista de pedagogie, nr. 7-8, 1973.
    * Tulburari ale scrierii in Braille la nevazatori, in Analele Universitatii Bucuresti, seria Psihologie, 1973.
    * Specificul disgrafiei la deficientii de intelect, in Revista de pedagogie, nr. 7, 1979.
    * Particularitatile insusirii limbii si limbajului de catre elevii handicapati, in Revista „Limbile moderne in scoala”, vol. I, 1981.
    * Relatiile dintre dezvoltarea limbajului si evolutia senzorial-psihica, in Revista de pedagogie, nr. 11, 1982.
    * Limbaj si invatare, in vol. Psihologia scolara, Tipografia Universitatii Bucuresti, 1982.
    * Fisa psihopedagogica de cunoastere si caracterizare a copilului din gradinitele si scolile speciale, in Revista de pedagogie, nr. 3, 1985.
    * Modelarea comportamentului grafic al elevului in raport cu aprecierea cadrului didactic, in Revista de psihologie, nr. 3, 1985.
    * Psihodiagnoza si prognoza in defectologie, in Revista de Psihologie, nr. 4, 1986.
    * Limbajul ca instrument de interiorizare si exteriorizare a cunostintelor, in Psihologie scolara, Tipografia Universitatii Bucuresti, 1987.
    * Structuri concentrice ale personalitatii handicapatilor de intelect, in Revista medico-chirurgicala a Societatii de medici si naturalisti din Iasi, nr. 1, 1989.
    * Dimensiunea personalitati sa handicapati, in Revista de Educatie Speciala nr. 1/ 1991.
    * Psihopedagogia integrarii si normalizarii, in Revista de Educatie Speciala, nr. 1/1992.
    * Psihopedagogie interdependentei dintre personalitate, comportament si comunicare, Revista de psihologie nr. 3/ 1992.
    * Dinamique des particularités différencielles dans le langage et la pensee des petites écoliers, in Revue de pédagogie, nr. 771973.
    * Aspects projectifs des épreuves psychologiques dénommées „listes d’adjectifs”, in Revue roumaine des sciences sociale, série de psychologie, nr. 1, 1978.
    * Particularités des troubles de personalité chez les déficients intellectuels, in Revue roumaine des sciences sociales, série de psychologie, nr. 1/1983.
    * Modelirovanie graficescoi deiatelonsti uceascegosia v tsavisimosti ot otenki ucitelia, in Revue roumaien des sciences sociale, série de psychologie, nr. 2/1986.
    * Aspetti differenziali del linguaggio ai bambini prescuolari, in Udito voce parola, Anno XI, 1968.
    * Terapia reci u umstveno otstalih ucescihcia. Specifica zaimootnosenii mejdu reciu, obsceniem i uceniem u etih ucescihcia, in Revue des sciences sociales, série de psychologie, nr. 2/ 1988.
    * Concentric structures of peersonalitity with the intellect handicapped children, in Revue roumaine des sciences sociales, série de psychologie, nr.1, 1989.
    * The dimension of the interdependence between personality behaviour and communication, in Revue roumaine des sciences sociale, serie de psychologie, nr. 1/1992.
    * Delimitari conceptuale in autism, in Revista de Educatie Speciala, nr. 2, 1993.
    * Conditiile cunoasterii si dezvoltarii personalitatii copilului, in Revista invatamantului prescolar, nr.1-2, 1994.
    * Evaluarea limbajului si interventia terapeutica, in Revista de Psihopedagogie nr.1/2004.
    * Diagnoza diferentiala in retardul verbal si in disfazie, in Revista de Psihopedagogie nr. 2/2004.
    * The complex diagnosis: The formative learning approach in Romania (coautor), in Revista Early Child Development and Care (Thomson ISI), vol. 174, nr. 2, 2004.
    * Comunicarea totala, in Revista de Psihopedagogie nr.2/2005.
    * Valentele comunicarii totale, vol. Simpozionului Centenarul Psihologiei Romanesti, Bucuresti, 2006.

Cărti de Emil Verza


Cum Cumpăr Cum plătesc Livrare
0 cărţi in coş
Total : 0 RON